05 May 2009

Kronologi Pulang Ka Kampong

Selamat tiba di kampung tercinta.. Walaupun penat tahap maksima disebabkan aku balik tunggang motor secara solo, tapi setelah dapat mendaratkan kaki aku di halaman rumah, segala penat tu hilang sebanyak 60%.. Leegaa..

Di sini aku nak kongsi skit tentang perjalanan aku dari KL ke Kedah

Jenis Kenderaan : Motosikal Wave 125
Kelajuan : dalam 100 km/j jaa...
Jarak perjalan : 425 km

3.13 pm : aku bertolak dari KK 12, Universiti Malaya...
4.18 pm: Behenti di Hentian Tanjung Malim (isi minyak RM 4.00)
5.58 pm: Behenti sekali lagi tuk isi minyak ( RM5.20)
6.57pm: Tiba di Hentian Bukit Gantang.. Rehat jab...
7.30pm: Isi minyak di RnR Gunung Semanggol (RM4)
8.30pm: Tiba di Plaza Tol Sg. Dua.. Alhamdulillah.. Sampai kat sini dah kira lega dah la...
8.49pm: Terpaksa keluar exit SP selatan untuk isi minyak.. (RM4.50)
9.22pm: Tida di Plaza Tol Pendang.. Semakin dekat dengan destinasiku......
9.54pm: Akhirnya aku SELAMAT tiba di rumahku FELDA SUNGAI TIANG..

Secara keseluruhannya perjalanan aku kali ini memakan masa selama 6 jam 41 minit. Merupakan satu rekod baru yang berjaya aku cipta. (sebelum ni 6 jam 46 minit). hahaha..
Tahniah Ikhwan..

No comments:

Post a Comment