31 December 2010

Selamat Tinggal 2010, Selamat Datang 2011


Selamat menyambut tahun baru diucapkan kepada semua sahabat yang mengenali diri aku. Pejam celik, pejam celik, dah pun nak masuk tahun 2011.

Bagi aku, tahun 2010 mempunyai pelbagai cerita menarik yang berlaku dalam hidupku. Kisah gembira dan duka semua tu memberi kelainan kpd hidupku dalam 2010.


Awal 2010 menyaksikan aku menerima 'sahabat-sahabat' baru. Aku pun tak menyangka semua ni akan berlaku. Apepun, syukur kerana dianugerahkan sahabat seperti mereka. Nama-nama seperti Kak Eija, Kak Zira, Amirul Syazwan I & II, Keyo, Fadeil, Zulkhairul, Farah Nana, FaFa, Aretul, Adlina, Anis, Tusy, Krol, Ashraf dll (yg x ditaip jgn terasa tau) tak akan aku lupakan. Korang memang best!!!

Pertengahan 2010 merupakan antara tahun yang bertuah dalam hidup aku kerana pada tahun ini la aku telah dianugerahkan segulung ijazah daripada Universiti Malaya. UM is ONE! Syukur kepada Allah. Terima kasih juga kepada ahli keluarga serta sahabat yang terlalu banyak membantu aku dalam menamatkan pengajian.

Akhir 2010 merupakan tahun yang pasti tidak akan dilupakan oleh sahabat baik aku iaitu Hasry kerana beliau telah kehilangan serentak kedua ibu bapanya dalam kemalangan jalanraya. Alfatihah buat arwah. Aku juga turut merasa kehilangan ibubapanya. Memang rapat dengan famili tu sejak dibangku sekolah.

2010. Pelbagai kisah yang berlaku. Semoga kehadiran 2011 yang akan datang beberapa jam lagi akan memberi kita lebih banyak kebaikan. SELAMAT TAHUN BARU

23 December 2010

Macam-Macam Hal...


Semalam, seorang rakan memberitahu aku difitnah melakukan sesuatu yang aku sendiri tak teringin nak buat. Tak pernah terlintas dek akal aku untuk berbuat demikian.

Fitnah bukan satu perkara luarbiasa. Ia berlaku dan akan terus berlaku... Selagi ada manusia, langit dan bumi.

Dalam perbualan itu juga, seorang teman menyatakan bagaimana rakan aku menggunakan maklumat yang diberikan untuk mengenakan aku. Maklumat itu hanya diberikan sebagai maklumat saja. Tidak lebih dari itu.

Pelik memikirkan bagaimana manusia yang sempurna akal fikiran boleh menerima bulat-bulat apa yang telah disampaikan kepadanya tanpa menyiasat. Adalah sangat tidak adil bagi diri aku dalam hal ini. Orang lain buat, orang lain kena? Hurmm. Berdiam lebih baik walaupun kebenaran berpihak aku.

Rakan taulan, dalam dunia ini, ada pelbagai jenis manusia. Ada yang baik di hadapan tetapi mengata di belakang. Manis di depan, masam di belakang. Biasalah. Oleh itu, hati-hati ketika menceritakan sesuatu hal kepada seseorang ataupun melakukan sesuatu perbuatan. Aku hanya mampu sabar. Biarlah Tuhan yang menentukan....

Ya Allah Ya Tuhanku, elakkanlah aku daripada menjadi seorang manusia yang kejam terhadap manusia lain. Jadikanlah aku seorang insan yang sentiasa ingat akan asal usulku, jadikanlah aku sebagai insan yang bersyukur dengan nikmat yang ada. Amin

27 July 2010

Ambik Jubah


Hahaha. Setelah beberapa bulan aku tak update blog ni, akhirnya tergerak gak aku untuk update kat sini. Tak tau macam mana bleh tergerak hati nak update ari ni.

Hari ni 27 Ogos adalah tarikh dimana aku dikehendaki mengambil jubah untuk majlis konvokesyen yang akan berlangsung tidak ama lagi. Rasanya tak sabar untuk berjumpa dengan rakan-rakan seperjuangan yang dah 2 bulan tak jumpa.

Tapi yang merisaukan aku kejab lagi adalah kerana soal hutang UM yang belum terpadam dari akaun aku. Walaupun aku dah selesaikan baki RM100. tapi masih tak ditolak dari akaun UMSISWEB. So,m harap-harap semuanya berjalan lancar hari ni. Jangan tersangkut nak ambik jubah sudah.

'Ya Allah YA Tuhanku, permudahkanlah urusanku hari ini, Amin'